English             

 

<<οι  δραστηριότητες μας            YOGA HOME                 προς αυτοΰπνωση>>

.

Το μάθημα μας της γιόγκα

     

Τo πρόγραμμα της γιόγκα περιλαμβάνει:

 

 

  Ασκήσεις γιόγκα (yoga asanas): Συνήθως την άσκηση την ταυτίζουμε με τη γυμναστική με ιδρώτα, με πολλή και γρήγορη κίνηση, την έντονη προσπάθεια για να ξεπεράσουμε τα όρια μας με τη βία. Στις στάσεις γιόγκα (yoga-asanas) δίνουμε περισσότερη έμφαση στην αρμονία της κίνησης με την αναπνοή και τη συγκέντρωση. Σεβόμαστε τα όρια μας αλλά με τη βοήθεια της αναπνοής και της συγκέντρωσης τα όρια μας διευρύνονται χωρίς τη χρήση βίας στο σώμα. Δουλεύουμε κυρίως τους εσωτερικούς μυς (βρίσκονται κοντά στα ζωτικά όργανα και τα οστά). Είναι ένα ολιστικό σύστημα. Η επίδραση της δεν είναι μόνο στο σώμα αλλά και στο νου, στην αναπνοή, στην ψυχική μας διάθεση. Επιδρά στο σύνολο της ύπαρξης μας ιδιαίτερα το ανοσοποιητικό και νευρικό σύστημα. Σύμφωνα με τη γιόγκα η στάση του σώματος είναι και στάση ζωής. Η στάση του σώματος, η αναπνοή, ο νους και η ψυχολογική μας κατάσταση λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία σε αλληλοεπίδραση. Η βελτίωση που θα νοιώσετε με τη πρακτική της γιόγκα θα είναι εντυπωσιακή και θα αναδείξει τις δυνατότητες σας. Περισσότερα για την άσκηση της γιόγκα (yoga asana) ΕΔΩ>> 

.

  Αναπνοή της γιόγκα (Πραναγιάμα = Pranayama): Η αναπνοή είναι τόσο προσωπική και μοναδική για τον καθένα όπως και το δακτυλικό αποτύπωμα. Κάθε άνθρωπος αναπνέει με τον καθαρά δικό του διαφορετικό τρόπο. Προσαρμόζεται αυτόματα ανάλογα με τις δραστηριότητες και τη διάθεση μας. Αυτό όμως που έχουμε κοινό, είναι οι τρόποι που περιορίζουμε και κόβουμε την αναπνοή μας. Για παράδειγμα το στρες, το άγχος την κάνει ρηχή, βιαστική, φτωχή, την κόβει. Δεν χρησιμοποιούμε το σύνολο των μυών που σχετίζονται με την αναπνοή. Στη γιόγκα κάνουμε τις ασκήσεις με πλούσια, βαθιά, και μεγάλης διάρκειας αναπνοή. Αυτό είναι σημαντικό γιατί η αναπνοή μας είναι η κύρια και πιο εύκολη στην πρόσβαση πηγή ενέργειας, δύναμης, διαύγειας και ανανέωσης που έχουμε. Σύμφωνα με την παράδοση της γιόγκα η αναπνοή είναι βασικός φορέας της Prana (Πράνα = βιοενέργεια) και οι τεχνικές για την αύξηση και εξισορρόπηση της Prana ονομάζονται Pranayama (Πραναγιάμα). Για αυτό η πρακτική της γιόγκα γίνεται με επίγνωση της αναπνοής. Κάθε άσκηση γιόγκα (yoga-asana) υποστηρίζεται από την δική της αναπνοή. Οι ασάνας (asana) στην δυναμική τους μορφή δένονται μεταξύ τους στη σειρά με την αναπνοή. Η πρακτική της Πραναγιάμα (Pranayama) αποτελεί όμως και ένα αυτόνομο κομμάτι ενός προγράμματος γιόγκα όπου δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση στην απελευθέρωση της αναπνοής. Αυξάνουμε, εξισορροπούμε την αναπνοή και την ελευθερώνουμε από τα ασυνείδητα κρατήματα που την περιορίζουν. Έχουμε δημιουργήσει ένα ιδανικό περιβάλλον για την απελευθέρωση της, ένα δυνατό και ευλύγιστο σώμα με τις ισορροπημένες ασκήσεις γιόγκα (yoga-asanas) που έχουν προηγηθεί. Περισσότερα για την Πραναγιάμα (Pranayama) ΕΔΩ >>

.

  Χαλάρωση της γιόγκα (Yoga Nidra) & Εσωτερικά ταξίδια:  Ιδανικός τρόπος για να απομακρύνουμε το στρες, την ένταση από το σώμα και το νου. Γίνεται στο τέλος του προγράμματος και απομακρύνει τη μυϊκή κούραση που μπορεί να έχει δημιουργηθεί από την άσκηση (yoga-asana). Η Γιόγκα Νίντρα (Yoga Nidra) είναι καθοδηγούμενη χαλάρωση ιδανική για την απομάκρυνση της μυϊκής, νοητικής και συναισθηματικής έντασης. Έτσι θα νιώθετε ξεκούραστοι και ανανεωμένοι μετά από την πρακτική της γιόγκα. Ιδιαίτερα ευεργετικό για την απομάκρυνση του χρόνιου άγχους και της έντασης. Είναι τόσο ευεργετικό και πολύτιμο που μας το ζητάνε και σαν ξεχωριστό πρόγραμμα ή συνεδρία. Με ειδικά θέματα όταν θέλουμε να πετύχουμε κάτι πιο εξειδικευμένο. Περισσότερα για την Καθοδηγούμενη Χαλάρωση, την Γιόγκα Νίντρα (Yoga Nidra) και την Αυτοΰπνωση: ΕΔΩ >>  

.

  Εδώ έχουμε παρουσιάσει τις βασικές κατευθύνσεις για τα μαθήματα γιόγκα που ακολουθούμε στα προγράμματα στο Κέντρο μας. Είναι το πλαίσιο που κινείται η πρακτική μας. Ειδικότερα η Χάθα Γιόγκα (Hatha Yoga) θα σας δώσει τα δώρα της μαζί με τις άλλες τεχνικές της. Οι αναπνοές της γιόγκα, η καθοδηγούμενη χαλάρωση, ο διαλογισμός με τη γιόγκα θα μας ελευθερώσει από το άγχος, το στρες, την ένταση. Το άγχος, η ένταση  και το στρες αντιμετωπίζονται από τη γιόγκα εύκολα με τις τεχνικές της όπως τη Καθοδηγούμενη Χαλάρωση ή τη Γιόγκα Νίτρα "Yoga Nidra" ή και τα "Εσωτερικά Ταξίδια". Η γιόγκα είναι η πραγματική θεραπεία για τη νοητική, συναισθηματική και ψυχική κούραση που μπορεί να μας ταλαιπωρεί. Στο σώμα με την ελάχιστη κίνηση θα ξαναδώσουμε την χαμένη του ενέργεια. Θα επαναφέρουμε το κυρτό σώμα ώστε να σταθεί στο ύψος του. Στον διασπασμένο νου θα αναδείξουμε την ικανότητα συγκέντρωσης. Η κομμένη ανάσα θα ανοίξει με την υποστήριξη του σώματος. Η αναπνοή ανοίγει "ανοίγουμε" μαζί της και μπαίνουμε ολοκληρωτικά μέσα στην ίδια τη ζωή.

 

.

<<γιόγκα    1     3     5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   yoga>>

σελίδες με θέματα και πληροφορίες για την γιόγκα

.

<<προς δραστηριότητες       YOGA HOME        προς αυτοΰπνωση>>

ΓΙΑ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

   .

 *2106722371 ή *30 6946034846 από τον Ι.Κένη (yoga teacher) info@yogainathens.gr

δημοσιεύτηκε και 13/06/04 ανανεώθηκε και 07/11/07

επάνω/up

23/11/2012 τελευταία ανανέωση